Om föreningen

FÖRENINGEN IDAG

Odensbackens SFF

Odensbackens Sportfiskeförening är en ganska liten förening med i dagsläget ca 25 medlemmar, men vi strävar efter att öka och som ett led i detta har vi startat den här sidan för att göra lite reklam för oss.

Vår verksamhet består till största delen av att vi under vår och försommar arrangerar metarkulor varje onsdagskväll vid kanalen i Odensbacken.

Vi metar traditionellt alltså med toppknuten lina och vi metar 2 timmar varje gång mellan kl. 19.00 – 21.00. Vi tävlar om fina Vandringspris i klasserna Herr, Dam samt Junior. Tävlingsdagar hittar du i kalendern och regler finns här.

Vi har även ett KM i spömete varje år.

Under vintertid är det några tappra som håller på med pimpelfiske, förutom KM så har man även i denna fiskeform ”kulor” under några helger i februari/mars, mer om detta finns i programmet som man får när man är medlem.

Vi har även en del verksamhet i Båthamnen men detta kan ni läsa mer om här.

Vår målsättning är som sagt att öka antalet medlemmar som är intresserade av att träffas och umgås med trevliga kompisar som har samma intresse.

Förhoppningsvis kan vi utöka vår verksamhet om intresse finns, vi har bl.a. talat om att anordna någon form av fiskeresa till någon annan sjö.

Har ni idéer vad vi kan göra så hör bara av er så kanske vi tillsammans kan genomföra det.

Tycker ni att detta låter intressant eller vill ha svar på några frågor så gå in på kontaktsidan och skicka ett mail till oss så hör vi av oss inom kort.